Un corp sanatos se mentine cu o minte deschisa si un spirit liber..

Intrebari pentru disputarea bazata pe alternative rationale: exista alte credinte si monologuri interioare alternative mai rationale?

HappyWoman.jpg.w560h373

  • Sa gandesc ca prefer sau mi-as dori ca socrii mei sa nu vina in vizita m-ar ajuta sa ma simt mai putin suparata decat daca ma gandesc la faptul ca sub nicio forma acestia nu ar trebui sa vina si n-as putea suporta sa-i vad?
  • Faptul ca as crede ca sunt, mai degraba, o persoana cu cateva defecte decat ca sunt un esec total m-ar ajuta sa ma simt mai putin tensionat la petrecerea de saptamana viitoare?
  • Ma ajuta sa fac o treaba mai buna daca sunt calm la serviciu decat daca sunt furios in mod frecvent?
  • Ar fi mai putin separator sa prefer sa obtin ceea ce imi doresc decat sa cer imperativ ca trebuie cu necesitate sa primesc ceea ce vreau?
  • M-ar ajuta sa relationez mai bine cu ceilalti ideea ca sunt o persoana atat cu puncte tari, cat si cu puncte slabe decat daca as crede ca “sunt un esec total, fara valoare si bun de nimic?”

CE IMI SPUN MIE INSUMI: DESPRE MINE? DESPRE CEILALTI? DESPRE SITUATIILE NEPLACUTE?

Efectele disputei: emotii si comportamente noi

Disputarea de succes si desfiintarea monologurilor interioare si a credintelor noastre irationale reduce semnificativ emotiile neplacute de anxietate, furie si despresie.  Convingerile rationale duc la emotii mai sanatoase, la mai multa satisfactie, multumire, la un coping mai bun si la o abilitate crescuta de a atinge scopurile.

Credintele rationale si comportamenele de auto-ajutorare ne permit sa ne stabilim si sa ne atingem scopurile. Odata scapati de povara credintelor irationale si a emotiilor nesanatoase, veti simti o energie emotionala mai ridicata pentru a investi in relatii, atat in cele personale, cat si in cele de la serviciu sau de la scoala. Credintele si comportamentele rationale va vor creste emotiile de satisfactie si va vor descreste nivelul stresului inutil. Gandirea rationala va da posibilitatea sa petreceti mai putin timp luptandu-va cu emotiile dvs. si mai mult timp pentru a va rezolva problemele practice.

SOS – Ajutor pentru emotii – Lynn Clark

De la Diana Ciubotaru – psihologul din Iasi

Anunțuri
%d blogeri au apreciat asta: